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S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: d’agost 5, 2012

EL GRAN NOMBRE DE LA DEMOCRACIA

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UN   CIERTO   SILENCIO   de   ANGELES   CASO Per Angeles Caso Desde hace tiempo, cada mañana después  de  leer el periódico y escuchar al gún informativo en la radio, suelo caer durante un rato en un  proceso  depresivo. Imagino que a todos ustedes les sucede algo parecido. Por muy bien que les vayan las cosas a uno a título individual, es imposible no verse afectado por todo lo que nos rodea. Parece  ce que nos hayan tirado enci ma  un  cubo entero  de  pintura sucia  y maloliente, emborronando  el fresco más o menos decente que habíamos ido haciendo entre todos. Entre todos: al menos desde el siglo XVIII y el extraordinario proceso  de  la Ilustración, han sido muchas las genera- ciones, infinitos los hombres y las mujeres que han batallado y se han dejado la libertad y hasta la vida por construir  un  mundo mejor. Una sociedad  de  la que habían ido desapareciendo lentamente las masas  de  los desheredados, dando paso a  un  dominio  de  las clases medias que fueron accediendo a l

CARTA OBERTA A LES PERSONES QUE, MALGRAT LES DIFICULTATS, S'ESFORCEN PER APRENDRE

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Estudiants vora el riu. LlumS Tal com estan les coses, és innegable que els joves ens enfrontem avui a un panorama complicat per a tirar endavant una vida professional. Tot i això, si alguna cosa és certa, és que optar a una —més o menys bona— feina depèn en gran mesura de la formació que ens esforcem a obtenir. Però com ho podem fer quan de vegades ni tan sols ens podem pagar el que val una carrera? Com ho podem fer els que considerem que marxar de casa abans dels trenta és una prioritat? Jo vaig començar a treballar d'hora, perquè volia un mínim d'independència econòmica, un mínim que no ho era tant quan em vaig independitzar. Però tampoc no volia renunciar a estudiar. Tenia clar que una universitat convencional t'obliga a ser-hi present força hores al dia, a les quals has d'afegir els desplaçaments. I a mi no em sortien els comptes, no en tenia prou amb vint-i-quatre hores. Per això vaig voler veure quines opcions tenia per a formar-me. I vaig descobrir la UOC

Cuentos de verano por Marcos González Sedano

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               Cuando el humo se disipa Recuerdo que de chavea me gustaba jugar con las nubes de humo que desprendían la quema de los rastrojos. No dejaban mal olor, eran de un color entre gris y blanco, parecidas a las del cielo. La vega donde se sembraba el trigo estaba surcada por un sinfín de canales de riego, principales y auxiliares, herencia de nuestros abuelos andalusíes para sacarle el mayor fruto posible a la tierra. Estas acequias controlaban también que el fuego no hiriera a los árboles frutales que se encontraban en su camino, inundando los espacios que éstos ocupaban y permitiendo al dios Hefesto el paso a las hazas antes sembradas con el cereal ya recolectado. Allí, entre el fuego existía el caos, diseñado para que los mozalbetes demostraran sus dotes guerreras y obtuviesen su recompensa. Pero siempre perdíamos. El humo, nuestro gran enemigo, nos impedía ver los diferentes frentes que Vulcano nos iba abriendo y cerrando, acorralándonos año tra

OPERACIÓ GARZON abans dels JJOO del 1992

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Per David Fernàndez, periodista Teníem a penes 17 anys i sortíem cofois, a les portes d'unes vacances sempre anhelades, dels barracons del 3r de BUP. Estiu 1992. Vila de Gràcia. Països Catalans. De sobte, com estroncant-ho tot, van irrompre remors d'encaputxats oficials i veïns detinguts al barri, engolits en una negra nit que érem incapaços de desxifrar. Coral i estiu romput, no enteníem gairebé res. D'unes nits, totes les pors i remors insondables que al cap de 120 hores inacabables referien cops, hematomes, bosses de plàstic asfixiants, simulacres d'execucions i ordres d'empresonament. I encara més detencions. De cop, l'estiu del '92 va ser olímpicament policial i es va tocar de tricornis, tacant-se del tot amb Federico Garcia Lorca: "tienen, por eso no lloran, / de plomo las calaveras / con el alma de charol / vienen por la carretera". Allà, en aquella cruïlla de desconcert juvenil i punt de noretorn col·lectiu enmig d'un pati d